09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

لاوسون

کاج لاسون که در دسته مخروطیان قرار می‌گیرد با نام کاج طلایی هم شناخته می‌شود زیرا در فصل بهار و تابستان به رنگ سبز روشن و در فصل زمستان بصورت طلایی رنگ مشاهده ‌می‌شود.

این درختچه زینتی پرطرفدار، قابلیت هرس‌پذیری و فرم‌دهی بالایی دارد بطوریکه با یک هرس دقیق می‌توان آن را به اشکال مختلف از قبیل پیچی، توپی، هرمی و ... درآورد. همچنین این درختچه همیشه سبز و هرمی شکل یک گزینه مناسب و ایده‌آل برای ساخت دیوار سبز یا پرچین است.

شرایط نگهداری کاج لاوسون به شرح زیر است:

آبیاری 🚿:

 میزان و زمان آبیاری این درخت مانند سایر گیاهان در فصول مختلف، متفاوت است. برای مثال در فصل تابستان نیاز به آبیاری بیشتر بوده و باید آبیاری منظم با فواصل کم انجام شود، اما در فصول سرد سال آبیاری باید پس از خشک شدن سطح خاک انجام شود. یک نکته که در آبیاری درختان کاج بسیار حائز اهمیت است این است که در هنگام آبیاری در روز و در زیر آفتاب به هیچ عنوان به روی شاخ و برگ گیاه آبپاشی نکنید چون درخت به شدت در معرض قارچ قرار ‌می‌گیرد.

 

نور ☀️:

کاج لاوسون به نور مستقیم خورشید نیاز دارد به طوریکه که روزانه حداقل 6 تا 8 ساعت باید در معرض نور مستقیم آفتاب باشد. سرشاخه‌های لاوسون هر چقدر بیشتر در معرض نور مستقیم خورشید باشند طلایی‌‌تر و درخشان‌تر می‌شوند و در مقابل اگر در شرایط سایه آفتاب قرار بگیرند ممکن است سرشاخه‌های آن تغییر رنگ داده و به رنگ سبز تیره دربیایند.

 

دما 🌡️:

کاج لاوسون تقریبا می‌تواند در انواع اقلیم‌ها و شرایط آب و هوایی مختلف رشد کند. این گیاه حساسیت چندانی به گرما ندارد و از آنطرف میتواند تا دمای منفی 15 درجه را هم تحمل کند. اما بهترین و ایده‌آل‌ترین شرایط رشد برای این گیاه، آب و هوای معتدل و مرطوب مانند استان‌های شمالی کشور می‌باشد.

 

کلمات کلیدی:

کاج لاوسون- کاج طلایی- درختچه لاوسون- لاوسون پیچ- Cypress Lawson- السرو لوسون