09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

کامیس

کامیس درختی همیشه سبز، دارای برگهای سوزنی و از خانواده سروها می‌باشد. این درختچه انواع مختلفی دارد که از آن‌ها می‌توان به کامیس زعفرانی، کامیس سبز،  کامیس نوکدار و کامیس طبری اشاره کرد. کامیس‌ها عموما دارای شکل مخروطی و خمره‌ای هستند که به دلیل داشتن ریشه‌های قوی و عمیق، مقاومت بالایی در برابر بادهای شدید دارند، از همین رو برای ایجاد دیوار سبز نیز از این درختچه استفاده می‌شود. سرعت رشد آن متوسط بوده اما در مناطقی با رطوبت بالا، رشد آن سرعت بیشتری خواهد داشت. همچنین قابلیت هرس پذیری و شکل پذیری خوبی هم دارد.

شرایط نگهداری کامیس به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

کامیس نیاز آبی متوسطی دارد به اینصورت که یک روز درمیان در فصل تابستان، هفته ای دوبار در فصول معتدل سال و هفته‌ای یکبار در زمستان باید آبیاری انجام شود. در کل سعی کنید در آبیاری این گیاه افراط و تفریط نکنید‌ و بهتر است در فاصله دو آبیاری سطح خاک کمی مرطوب باشد.

نور☀️:

از آنجایی که کامیس درختچه‌ای مناسب فضای باز هست به حداقل روزی 6 ساعت نور کامل نیاز دارد، در صورت تامین نشدن نور کامل، ممکن است شاخ و برگهای داخلی آن دچار سوختگی شوند و به رنگ قهوه‌ای درآیند.

دما🌡️:

این گیاه هوای خنک را می‌پسندد و می‌تواند تا دمای 10- درجه را به خوبی تحمل کند. اما بهترین دما جهت پرورش گیاه کامیس پاریس بین 4 تا 35 درجه سانتی گراد می‌باشد. 

 

کلمات کلیدی:

کامیس- کامیس پاریس- کامیس سبز- کامیس زعفرانی- کامیس نوکدار- کامیس طبری- Chamaecy Paris- تشاميسيباريس اوبتوزا