09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

کاج نوئل

اگر بخواهیم یکی از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین درختهای جهان را نام ببریم، بی تردید می‌توانیم به کاج نوئل اشاره کنیم. این درخت همیشه سبز به دلیل کاربرد آن در کریسمس بسیار معروف شده است و هرساله مردم در سرتاسر دنیا با تزئین آن سال نو میلادی را جشن می‌گیرند. 

کاج نوئل بصورت مخروطی رشد می‌کند و برگ‌های سوزنی و متراکمی دارد که باعث جذابیت ظاهری آن می‌شود. این درخت رشد سریعی دارد و نسبت به سرما نیز بسیار مقاوم است.

کاج نوئل انواع مختلفی دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به کاج نوئل سبز، نوئل آبی کاستر، نوئل نقره‌ای، نوئل بالشتکی و نوئل کانادایی اشاره کرد.

لازم به ذکر است، علاوه بر جنبه تزیینی این کاج، از چوب آن نیز استفاده‌های فراوانی می‌شود.

شرایط نگهداری کاج نوئل به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

نیاز آبی کاج نوئل متوسط رو به زیاد است. درواقع هنگامی‌که درخت نابالغ است و یا به تازگی کاشته شده به آبیاری بیشتری نیاز دارد به طوریکه بهتر است هر روز آبیاری انجام شود تا ریشه گیاه در خاک محکم شود و کمبود آب باعث خشکی گیاه نشود؛ اما در سنین بالاتر، آبیاری هفته‌ای یکبار بصورت عمیق کافی است.

نور☀️:

شاید یکی از دلایل کاربرد و محبوبیت این کاج به عنوان کاج کریسمس، نیاز نوری نسبتا کم و مقاومت آن نسبت به سایه باشد اما باید بدانیم که در شرایط کم نوری و سایه، سرعت رشد و حجم پراکندگی برگهای آن کاهش می‌یابد. لذا این درخت برای رشد کافی و مطلوب به روزانه 5 الی 6 ساعت نور کامل نیاز دارد. 

دما🌡️:

قطعا کاج ‌نوئل یکی از مقاوم ترین درختان در برابر سرما‌ است و همین ویژگی آن باعث محبوبیت و استفاده از آن در جشن و تزئینات‌ کریسمس در زمستان شده‌است. این درخت نسبت گرما حساس است بطوریکه ممکن است در هوای گرم آسیب جدی ببیند. آب و هوای معتدل رو به خنک از مناسب‌ترین شرایط برای رشد این درخت است.

 

کلمات کلیدی:

نوئل- کاج نوئل- کاج کریسمس- نوئل آبی- نوئل سبز- نوئل نقره‌ای-Spruce- شجرة التنوب