09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

پالم واشینگتن

درخت پالم به دلیل ظاهر گرمسیری و استوایی که دارد بسیار موردتوجه طراحان فضای سبز قرار می‌گیرد. از طرفی قامت بلند و تنومند آن، که جلوه بسیار زیبایی به محیط می‌بخشد، بر محبوبیت این درخت می‌افزاید. درخت‌های پالم‌ براساس تفاوت در شکل برگ و تنه به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که ما قصد داریم به معرفی یکی از شناخته شده ترین انواع آن، یعنی پالم واشینگتن یا پالم بادبزنی بپردازیم. پالم واشینگتن کالیفرنیا، یک درخت زینتی و همیشه سبز است که شکل برگ‌های آن شبیه بادبزن است، از این رو به آن پالم بادبزنی نیز می‌گویند. این درخت، گیاهی بسیار مقاوم و سرسخت است و چون جزو گیاهان گرمسیری به شمار می‌آید می‌تواند گرمای زیاد را تحمل کند از طرفی پالم واشینگتن نسبت به سایر نخل‌های گرمسیری به سرما مقاومت بیشتری داشته و در مناطقی که سرمای ملایمی دارند مثل نواحی شمال کشور، قابل نگهداری می‌باشد. از آنجایی که نسبت به نمک مقاوم است، اغلب در نواحی ساحلی این گیاه را می‌کارند. 

شرایط نگهداری درخت پالم واشینگتن به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

پالم به آبیاری چندان زیادی نیاز ندارد، سعی کنید فواصل آبیاری را با توجه به فصل و دمای هوا به گونه‌ای تنظیم کنید که خاک خیلی خشک نشود.

نور☀️:

این درخت به آفتاب کامل و مستقیم برای رشد نیاز دارد. البته تا حدودی هم می‌تواند شرایط نیمه سایه را تحمل کند.

دما🌡️:

از آنجایی که پالم جزو درختان گرمسیری به حساب می‌آید، محیط‌های گرم و آفتابی را بسیار می‌پسندد. تاحدودی نسبت به سرما مقاومت دارد ولی در مناطقی که زمستان بسیار سرد و طولانی دارند، حتما باید تاج و برگ‌های پالم با نایلون یا پارچه پوشانده شود.

کلمات کلیدی:

درخت پالم- پالم- پالم واشینگتن- نخل- نخل واشنگتن- پالم بادبزنی- Palms- النخيل- أشجار النخيل