09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

شمشاد طلایی

اگر بخواهیم محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین گونه شمشاد را نام ببریم، قطعا شمشاد طلایی اولین اسمی است که به ذهنمان می‌رسد. این گیاه مقاوم و همیشه سبز با رنگ طلایی‌ جذابش جلوه زیبایی به محیط می‌دهد. برگهای جدید این گیاه در ابتدای رویش به رنگ سبز هستند اما به مرور تغییر رنگ داده و به رنگ زرد یا طلایی در می‌آیند. انواع گونه‌های شمشاد معمولا در بهار شکوفه می‌دهند که‌ در پاییز شکوفه‌ها تبدیل به میوه‌‌های قرمز یا نارنجی‌ رنگ تبدیل می‌شوند. معمولا از شمشاد طلایی برای ایجاد پرچین یا دیوار سبز در حاشیه باغچه و فضای سبز استفاده می‌شود. از بارزترین ویژگی‌های شمشاد هم می‌توان به قابلیت هرس پذیری بسیار بالای این گیاه اشاره کرد به طوریکه میتوان آن را به انواع اشکال هندسی، اشکال اشیا و اشکال حیوانات هرس کرد. همچنین انواع پیوندی شمشاد نیز بصورت شمشاد پایه دار، شمشاد چندسر و ... پرورش داده می‌شود.

شرایط نگهداری شمشاد طلایی به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

از آنجایی که شمشاد به خشکی خاک مقاوم است، نیاز آبی متوسطی دارد و بهتر است زمانی آبیاری را انجام دهید که خاک آن کمی خشک شده باشد.

نور☀️:

این گیاه آنقدر مقاوم است که در هر شرایط نوری (آفتابی، نیم‌ سایه و تمام سایه) به رشد خود ادامه می‌دهد. اما برای رشد ایده‌آل شمشاد طلایی، بهتر است آن را در مکانی با آفتاب کامل و مستقیم بکارید زیرا اگر به مدت طولانی در سایه قرار بگیرد ممکن است برگ‌های آن رنگ طلایی خود را از دست بدهند.

دما🌡️:

این گیاه نسبت به سرما مقاومت دارد و می‌تواند دماهای زیر صفر درجه را تحمل کند. اما دمای مناسب برای رشد آن بین 15 الی 24 درجه سانتی گراد است. 

 

کلمات کلیدی:

شمشاد- شمشاد طلایی- شمشاد ابلق- شمشاد زرد- Buxus - Euonymus japonicus - الشمشاد- شمشاد دائم الخضرة