09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

پیراکانتا

پیراکانتا درختچه‌ای زینتی و همیشه سبز است که با میوه‌های کوچک‌ توپی شکل قرمز و خارهای تیز شناخته می‌شود که عمدتا برای ایجاد حریم و حایل گیاهی پرورش داده می‌شود.‌ از دیگر ویژگی‌هایی که باعث جذابیت بصری این گیاه می‌شود، ترکیب رنگی زیبا و متفاوت آن در هر فصل است چرا که در فصل بهار، گلهای ریز سفید و معطر آن کل فضای درختچه را پُر میکند، از طرفی در فصل پاییز و زمستان این گلها به میوه‌های ریز توپی شکل قرمز رنگ تبدیل می‌شوند؛ که این دسته‌های انبوه و متراکم از میوه‌های قرمز باعث می‌شود نمای درخت، سرخ و آتشین بنظر برسد. از دیگر ویژگی‌های ظاهری این درختچه می‌توان به داشتن ‌برگ‌های کوچک، سبز رنگ، براق و بیضی شکل آن اشاره کرد. پیراکانتا رشد سریعی دارد و تقریبا در هر شرایط آب و هوایی می‌تواند رشد کند.

شرایط نگهداری درختچه پیراکانتا به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

پیراکانتا گیاهی است که نسبت به خشکی مقاومت دارد و در صورتیکه فواصل آبیاری زیاد شود، مشکلی برای آن ایجاد نخواهد شد، اما بهتر است جهت رشد مناسب و ایده‌آل این گیاه، آبیاری منظم انجام دهید.

نور☀️:

اگر می‌خواهید گلهای زیبای این گیاه در فصل بهار و میوه‌های خوشرنگش در فصل پاییز و زمستان را به وفور ببینید، باید این گیاه را در مکانی با نور کامل خورشید بکارید، چرا که آفتاب‌گیر بودن محیط، از مهم‌ترین و اساسی‌ترین معیارها در کاشت و نگهداری پیراکانتا می‌باشد.

دما🌡️:

پیراکانتا تقریبا در شرایط آب و هوایی مختلف می‌تواند رشد کند و از این نظر گیاه مقاومی است. دمای مناسب و ایده‌آل برای رشد و نگهداری این گیاه بین 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. 

 

کلمات کلیدی:

پیراکانتا- درختچه پیراکانتا- Pyracantha coccinea- 

 firethorn - pyracantha - شجيرة البيراكانثا- البيراكانثا