09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

ناندینا

ناندینا درختچه‌ای زینتی با برگهایی به رنگ قرمز روشن در بهار است که در تابستان سبز می‌شوند و در پاییز و زمستان دوباره به رنگ قرمز و نارنجی درمی‌آیند. این درختچه همیشه سبز به دلیل شاخ و برگ‌های رنگارنگی که دارد بسیار مورد توجه طراحان فضای سبز قرار می‌گیرد. ناندینا گلهای سفید و کوچک خوشه‌ای نیز دارد که در فصل بهار شکوفه می‌زند. این گلهای زیبا در فصل پاییز به میوه‌های انگوری کروی شکل به رنگ سرخ تبدیل می‌شوند. ناندینا همچنین به دلیل برخی از شباهت‌ها به گیاه بامبو با نام «بامبوی مقدس» شناخته می‌شود اما برخلاف این شباهت‌ها، این گیاه بامبو نیست بلکه درختچه‌ای از خانواده زرشکیان می‌باشد. از این گیاه برای ایجاد پرچین و دیوار سبز هم استفاده می‌شود.

شرایط نگهداری درختچه ناندینا به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

نیاز آبی این گیاه متوسط است. برای رشد بهتر ناندینا، بهتر است‌ در تابستان با فواصل کمتر و به طور منظم آبیاری را انجام دهید بطوریکه خاک همیشه مرطوب باشد. اما در فصول سرد سال، دفعات آبیاری را کاهش دهید و خاک را نیمه مرطوب نگه دارید.

نور☀️:

اگرچه ناندینا با شرایط نوری مختلف سازگار است اما برای اینکه در زیباترین و خوشرنگ‌ترین حالت خودش باشد نیاز دارد در مکانی با آفتاب کامل نگهداری شود؛ زیرا هرچه آفتاب بیشتری دریافت کند برگهایش سرخ‌تر می‌شوند.

دما🌡️:

ناندینا تا حدودی نسبت به گرما و سرما مقاوم است بطوریکه می‌تواند گرما را تا دمای 40+ درجه سانتی گراد و سرما را تا دمای 10- درجه سانتی گراد به مدت کوتاه و مقطعی تحمل کند؛ اما در مناطقی با گرما و سرمای شدید و طولانی این گیاه دوام نمی‌آورد و آسیب می‌بیند. دمای مطلوب برای رشد این گیاه بین 18 تا 24 درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

 

کلمات کلیدی:

ناندینا- درختچه ناندینا- گیاه ناندینا- بامبوی مقدس- Sacred bamboo -nandina -Nandina domestica

ناندين مستأنس- الخيزران المقدس