09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

افرا مجنون

افرا قرمز مجنون به عنوان یکی از زیباترین و خوش‌رنگ ترین درخت‌های زینتی به شمار می‌رود. این درخت فوق العاده با برگهای سرخ خود می‌تواند یک نقطه کانونی چشمگیر برای فضای سبز شما ایجاد کند. این درخت جزو درختان برگ ریز می‌باشد به عبارتی میتوان گفت نیمی از سال (بهار و تابستان) دارای برگهایی به رنگ قرمز هستند اما در نیمی دیگر از سال (پاییز و زمستان) در حالت خزان قرار می‌گیرند و برگهایش می‌ریزد. شکل ظاهری برگهای آن پنجه‌ای و دندانه دار است و شاخ و برگهایش به حالت آویز و خوشه‌ای رشد می‌کند. این درخت رشد کندی دارد و نیاز چندانی به هرس ندارد.

شرایط نگهداری افرا مجنون به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

نیاز آبی این گیاه متوسط است و تا حدودی می‌تواند خشکی را تحمل کند. در فصل تابستان به آبیاری بیشتری نیاز دارد و بهتر است سه بار در هفته آبیاری شود. لازم به ذکر است که در هنگام آبیاری نباید بر روی برگ‌ها آبپاشی کنید زیرا منجر به پوسیدگی برگها می‌شود.

نور☀️:

افرا مجنون برای رشد مناسب باید در محیط نیم سایه قرار گیرد؛ زیرا برگهایش به آفتاب شدید حساس است و ممکن است دچار سوختگی شود.

دما🌡️:

این گیاه در شرایط دمایی معتدل رشد خوبی دارد و بهتر است در بازه دمایی 10 الی 35 درجه سانتی گراد نگهداری شود. افرا مجنون نسبت به یخبندان و باد شدید حساس است.

 

کلمات کلیدی:

افرا- افرا مجنون- افراقرمز مجنون- Acer palmatum Japanese maple- palmate maple- maple- red maple- القيقب- القيقب الأحمر- أيسر بالماتوم- شجرة القيقب اليابانية أيسر النخيل