09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

توری

توری درختچه‌ای گلدار است که به دلیل طولانی بودن دوره گلدهیش از محبوبیت خاصی برخوردار است. گلهای خوشه‌ای و زیبای درختچه توری که دارای رنگهای سرخابی، صورتی، سفید و بنفش هستند به مدت 2 الی 4 ماه بر روی درخت ماندگاری دارند. از آنجایی که دوره گلدهی این گیاه در فصل تابستان می‌باشد می‌تواند با گلهای انبوه و خوش‌رنگش در روزهای گرم سال، منظره ای زیبا و دلنشین را برای شما فراهم کند. درخت توری دارای دو نوع برگ ریز و همیشه سبز می‌باشد. برگهای درخت توری کوچک، بیضی شکل و به رنگ سبز است که در نوع خزان کننده آن به رنگ زرد و نارنجی در فصل پاییز تغییر رنگ داده و سپس خزان می‌کنند.

شرایط نگهداری درخت توری به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

این گیاه برای رشد مناسب به آبیاری منظم نیاز دارد. در واقع زمان مناسب جهت آبیاری این گیاه هنگامی است که سطح بالایی خاک کاملا خشک شده باشد. از طرفی در آبیاری درختچه توری زیاده روی نکنید زیرا ریشه‌های این درخت به رطوبت همیشگی حساس است و دچار پوسیدگی می‌شود.

نور☀️:

این گیاه جهت رشد ایده‌آل و گلدهی مناسب به محیطی آفتابگیر با نور کامل و مستقیم خورشید احتیاج دارد. کافی نبودن نور موجب کاهش گلدهی، ضعیف شدن برگها و ایجاد بیماری‌های قارچی در این درختچه می‌شود.

دما🌡️:

دمای مناسب برای رشد و نگهداری این گیاه بین 10 تا 25 درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

 

کلمات کلیدی:

توری- درختچه توری- توری ملکه- Crepe myrtle- 

Lagerstroemia Speciosa- Queen Crepe Myrtle- کريب ميرتل- شجرة كريب مارتل