09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

کاغذی

گل کاغذی گیاهی رونده، پُر گل و زیباست که در اوایل بهار به گل می‌نشیند و اگر شرایط نگهداری مناسب باشد تا اواسط تابستان گلدهی آن ادامه خواهد داشت. کاغذی رشد بسیار سریعی دارد و به سرعت در محیط اطراف خود گسترش می‌یابد. این گیاه چون جزو گیاهان رونده محسوب می‌شود می‌توان از آن برای پوشش دیوارها، نرده‌ها و فضاهای خالی استفاده کرد و منظره زیبایی را ایجاد کرد. گلهای این گیاه رنگ‌های متنوع و جذابی دارد که وقتی در میزان انبوه شروع به گلدهی ‌می‌کند چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. صورتی، قرمز، بنفش، سفید، سرخابی، زرد و نارنجی از انواع رنگهای گل کاغذی می‌باشند. برای کاشت این گیاه می‌توانید از ترکیب دو یا سه رنگ هم در فضای سبز خود استفاده کنید که زیبای‌های خاص خودش را دارد. نکته جالبی که در مورد گل کاغذی وجود دارد این است که قسمت‌های رنگی این گیاه که بصورت گل به نظر می‌آید در واقع گل نیستند بلکه کاسبرگ‌ هستند و قسمت کوچک و سفید رنگی که در مرکز این کاسبرگ‌ها وجود دارد گل این گیاه به حساب می‌آید. از آنجایی که این کاسبرگ‌ها بسیار ظریف، نازک و مانند کاغذ هستند، این گیاه به نام گل کاغذی خوانده می‌شود. برگهای آن بیضوی شکل، سبز و نوکدار هستند و ساقه‌های آن نیز دارای تیغ‌های تیز می‌باشد.

شرایط نگهداری گل کاغذی به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

نکته‌ای که درمورد آبیاری گل کاغذی بسیار حائز اهمیت است این است که آبیاری زیاد موجب کاهش گلدهی و افزایش برگ‌دهی این گیاه می‌شود. از آنجایی که همه ما از گل کاغذی توقع گلدهی فراوان داریم باید توجه کنیم که در فاصله بین دو آبیاری خاک گیاه حداقل تا عمق دو سانتی متری کاملا خشک شده باشد. رطوبت زیاد و همیشگی خاک باعث آسیب به این گیاه می‌شود.

نور☀️:

گل کاغذی برای رشد مطلوب و به ویژه گلدهی فراوان به محیطی آفتابگیر با نور کامل (حداقل 6 ساعت در روز) نیاز دارد.

دما🌡️:

از آنجایی که گل کاغذی بومی مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی می‌باشد در آب و هوای گرم و خشک رشد بهتری خواهد داشت به طوریکه دمای ایده‌آل برای گل کاغذی 30 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. این گیاه نسبت به سرما حساس است و در زمستان باید از آن در برابر سرما محافظت شود.

 

کلمات کلیدی:

کاغذی- گل کاغذی- Bougainvillea glabra- Bougainvillea- الجهنمية- المجنونة- البوغَنْفيليّة- البوغَنْڤيليا