09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

کاملیا

کاملیا درختچه‌ای همیشه سبز است که ارتفاع آن معمولا بین 1 الی 6 متر است. این گیاه جزو گیاهان گلدار می‌باشد که‌ گلهای آن شباهت زیادی به گل رز دارند. گلهای زیبای کاملیا که دارای رنگهای سرخابی، صورتی، قرمز و سفید می‌باشند از اواسط زمستان الی اواسط بهار شکوفا می‌شوند. همچنین برگهای این گیاه که بیضوی شکل با لبه نوک تیز، براق و به رنگ سبز تیره می‌باشند به طور متراکم بر روی ساقه‌ها قرار می‌گیرند.

شرایط نگهداری گیاه کاملیا به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

از آنجایی که آبیاری نامناسب یکی از اساسی ترین دلایل ریزش گلهای کاملیا می‌باشد، توجه به آبیاری این گیاه بسیار حائز اهمیت است. بهترین زمان برای آبیاری این گیاه وقتی است که خاک گیاه تا عمق چند سانتیمتری خشک شده باشد. این گیاه به خشکی و کم آبی طولانی حساس بوده و این موضوع باعث کاهش گلدهی آن می‌شود. از طرفی دیگر زیاده‌روی در آبیاری و غرقابی بودن دائمی خاک منجر به آسیب ریشه‌ها و در نهایت زرد شدن و ریزش برگها خواهدشد.

نور☀️:

کاملیا برای رشد و گلدهی مناسب به محیطی بسیار روشن و پُر نور نیاز دارد. اما توصیه می‌شود از این گیاه در برابر آفتاب شدید و مستقیم محافظت شود. در واقع کاملیا باید در مکانی با نور غیرمستقیم کاشت و نگهداری شود.

دما🌡️:

کاملیا نسبت به گرما حساس است و دمای بالای محیط در هنگام غنچه دهی این گیاه، منجر به ریزش غنچه‌ها می‌شود. معمولا بازه دمایی 13 تا 21 درجه سانتی گراد بهترین شرایط دمایی برای رشد این گیاه می‌باشد.

 

کلمات کلیدی:

کاملیا-درختچه کاملیا- Camellia- Camellia japonica- الكامِيلِيَة- الكامِيلِيَا