09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

آزالیا

آزالیا گیاهی زینتی، همیشه سبز و گلدار است. از آنجایی که این گیاه در زمان گلدهی غرق گل می‌شود، از محبوبیت خاصی برخوردار است. زمان گلدهی آزالیا، اواخر زمستان الی اوایل بهار است. گلهای بسیار زیبای آن در رنگهای صورتی، سرخابی، سفید و بنفش ظاهر می‌شوند. این گیاه سایز و ارتفاع کوچکی دارد و معمولا ارتفاع آن بین 50 الی 90 سانتی متر است، برخی از این گیاهان به ندرت ممکن است به ارتفاع 150 تا 180 سانتی‌متر برسند. برگهای آزالیا کوچک، باریک، بیضی شکل و به رنگ سبز تیره است. از این گیاه باید در فضای باز نگهداری شود. 

شرایط نگهداری گل آزالیا به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

نیاز آبی این گیاه زیاد است به طوریکه خاک آن باید همیشه مرطوب باشد. البته لازم به ذکر است که بهترین زمان برای آبیاری این گیاه وقتی است که سطح بالایی خاک خشک شده باشد. اما باید حواستان باشد که هیچ گاه خاک این گیاه به طور کامل خشک نشود زیرا موجب پژمرده شدن گلها و در نهایت از بین رفتن گیاه می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید سعی کنید همیشه سطح زیرین خاک را مرطوب نگه دارید.

نور☀️:

آزالیا برای رشد مناسب به محیطی روشن با نور فراوان نیاز دارد اما تاکید می‌شود از این گیاه در برابر آفتاب مستقیم محافظت شود. در واقع آزالیا باید در مکانی نگهداری شود که نور خورشید به صورت غیر مستقیم به آنجا بتابد.

دما 🌡️:

این گیاه نسبت به محیط گرم حساس است به طوریکه اگر در پاییز و زمستان که زمان غنچه دهی این گیاه است در محیط گرم بماند، گلدهی آن کاهش می‌یابد. بنابراین آزالیا برای رشد و گلدهی مناسب به محیطی خنک (10 الی 15 درجه سانتی گراد) نیاز دارد.

 

کلمات کلیدی:

آزالیا- گل آزالیا- Azalea- الأزالية