09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

شیشه شور

شیشه شور درختچه‌ای همیشه سبز و بسیار مقاوم است که به واسطه گلهای خاص و قرمز رنگش طرفداران زیادی دارد. این گیاه به صورت یک درختچه با شاخه‌های آویز و برگهای همیشه سبز رشد می‌کند، که در اواسط بهار گلهای زیبا و قرمز رنگ آن از انتهای شاخه‌ها به صورت خوشه‌‌ای می‌رویند و جلوه خاصی به محیط می‌دهند. از آنجایی که گل آذین‌های استوانه‌ای شکل گیاه شیشه شور که دارای تعداد زیادی پرچم بلند قرمز رنگ هستند، شباهت زیادی به برس بطری شور دارد، این گیاه را به نام شیشه شور می‌خوانند.‌ این درختچه برگهای ظریف و باریکی به شکل بیضی دارد که رنگ آن سبز متمایل به خاكستری می‌باشد. همانطور که گفتیم عمدتا شیشه شور را با گلهای قرمز رنگش می‌شناسند زیرا در اکثر گونه‌های این گیاه، گلها به رنگ قرمز هستند اما‌ در برخی از گونه‌ها، گلها به رنگ سفید، نارنجی، سبز و زرد ظاهر می‌شوند. شیشه شور رشد سریعی دارد و ارتفاع آن می‌تواند در شرایط ایده‌آل به 4 تا 5 متر برسد.

شرایط نگهداری درختچه شیشه شور به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

شیشه شور نسبت به خشکی مقاوم است و جزو آن دسته از گیاهانی است که وقتی بالغ شود نیاز چندانی به آبیاری ندارد و تنها بارش باران برای تأمین آب مورد نیاز آن‌ کافی می‌باشد. اما درختان جوان به ویژه در سالهای اول کاشت بهتر است به طور منظم آبیاری شوند.

نور☀️:

این گیاه برای رشد مناسب و گلدهی مطلوب باید در مکانی با نور کامل و مستقیم آفتاب نگهداری شود.

دما🌡️:

شرایط دمایی معتدل با بازه دمایی حدود 10 تا 24 درجه سانتی گراد بهترین شرایط دمایی برای رشد و گلدهی این گیاه به حساب می‌آید.

 

کلمات کلیدی:

شیشه شور- درختچه شیشه شورCallistemon -      -Bottlebrushes -Crimson bottlebrush

‏Callistemon citrinus- فرشة الزجاج- شجرة فرشاة الزجاج- شجيرة فرشاة الزجاج القرمزية