09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

ژینکو

ژینکو یکی از زیباترین درختچه‌های برگ ریز است که برگهای طلایی رنگش در پاییز چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. برگهای بادبزنی شکل ژینکو دارای سطح بسیار صاف و بدون رگبرگ است که در بهار و تابستان به رنگ سبز هستند. اوج زیبایی این درخت در فصل پاییز است که برگهای آن به رنگ زرد طلایی در می‌آیند و هنگامی که برگها شروع به ریختن میکنند یک فرش طلایی در اطراف درخت تشکیل می‌شود که یک منظره رویایی و منحصر به فردی را می‌سازد. این درخت به شکل هرمی رشد می‌کند و ارتفاع آن می‌تواند تا 25 متر و گستردگی آن تا 8 متر هم برسد. جالب است بدانید که درخت ژینکو به «فسیل زنده» معروف است زیرا یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های درختی روی زمین است و قدمت آن به حدود 200 میلیون سال قبل برمیگردد. این درخت بسیار مقام است و یکی از بارزترین ویژگی‌های آن، مقاومت بالای آن نسبت به آلودگی هوا می‌باشد؛ همین موضوع باعث شده در شهرهای آلوده از این‌ گیاه برای فضای سبز شهری بسیار استفاده کنند. همچنین مقاومت نسبتا بالايي در برابر مواد رادیو اکتیو و عوامل جهش‌زا دارد به طوریکه ژینکو از معدود موجودات زنده‌ای بود که پس از بمباران اتمی هیروشیما از بین نرفت. این درخت دارای خواص دارویی و درمانی زیادی نیز می‌باشد.

شرایط نگهداری درخت ژینکو به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

این گیاه به خشکی خاک مقاوم است ولی بهتر است در سالهای ابتدایی کاشت آن را به طور منظم آبیاری کنید و خاک آن را مرطوب نگه‌ دارید. اما هنگامی که گیاه بالغ شد نیاز چندانی به آبیاری ندارد و آب باران برای تامین آب موردنیاز آن کافی می‌باشد.

نور☀️:

ژینکو در محیط آفتابی و نیم سایه می‌تواند رشد کند اما برای رشد مناسب و ایده‌آل باید در محیطی با نور کامل آفتاب نگهداری شود.

دما🌡️:

این گیاه نسبت به شرایط اقلیمی مختلف سازگار است به طوریکه می‌تواند تا سرمای 28- درجه سانتی گراد و گرمای 40+ درجه سانتی گراد را تحمل کند اما در مناطق معتدل و مرطوب رشد بهتری خواهد داشت.

 

کلمات کلیدی:

ژینکو- جینکو- درخت ژینکو ginkgo- ginkgo biloba-  -gingko شجرة الجنكة- جنكو- جنجو بيلوبا- جنكو ذو الشقين