09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

الودی

الودی گونه‌ای از درختان کاج است که به عنوان یکی از درختچه‌های مقاوم و همیشه سبز مورد توجه طراحان فضای سبز قرار دارد. این درختچه به صورت ستونی یا عمودی رشد می‌کند و برگهای سوزنی شکلی دارد که بصورت متراکم و فشرده در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و ظاهری اسفنجی را ایجاد کرده‌اند. الودی به کندی رشد می‌کند و ارتفاع آن در بلندترین حالت می‌تواند به حدود 2 متر برسد. بنابراین این درختچه با سایز و قامت کوچکی که دارد قابل نگهداری در محیط‌های مختلف است. از دیگر ویژگی‌های این درختچه که عامل اصلی جذابیت آن می‌باشد رنگ خاص و جذاب کاج الودی است. شاخ و برگهای این گیاه دارای رنگ‌ سبز مایل به آبی با درخشش نقره‌ای می‌باشند که جذابیت بصری این گیاه را دوچندان کرده‌است. کاج الودی با نام‌های دیگری از جمله سرو فشفشه‌ای، سرو الود و کاج الوودز نیز شناخته می‌شود.

شرایط نگهداری درختچه الودی به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

بهترین زمان برای آبیاری این گیاه وقتی است که سطح خاک به عمق دو سانتی متری خشک شده باشد. لازم به ذکر است که این گیاه نسبت به آبیاری نامناسب حساس است و در صورت زیاده روی در آبیاری و غرقابی شدن خاک، ریشه گیاه به سرعت دچار پوسیدگی می‌شود.

نور☀️:

کاج الودی برای رشد مناسب به محیطی آفتابی با نور ملایم خورشید نیاز دارد اما در شرایط نیم سایه هم می‌تواند به رشد خود ادامه دهد.

دما🌡️:

این درختچه نسبت به سرما مقاومت بالایی دارد و می‌تواند تا دمای منفی 29 درجه سانتی گراد را تحمل کند. در کل این گیاه در مناطق معتدل و خنک رشد بهتری خواهد داشت.

 

کلمات کلیدی:

الودی- کاج الودی- سرو فشفشه‌ای- سرو الود- کاج الوودز- Lawson’s Cypress Ellwood’s- 

Ellwood's Pillar Lawson Cypress-  Chamaecyparis lawsoniana Ellwoods - السرو الوودي