09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

پیتسپروم

پیتسپروم یا میخک درختچه‌‌ای همیشه سبز است که تقریبا ظاهری گرد و توپی شکل دارد. این درختچه دارای برگهای صاف، براق و بیضی شکل به رنگ سبز تیره است که بصورت متراکم در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و ساختاری پرپشت و توپی را ایجاد کرده‌اند. از این رو از پیتسپروم برای ایجاد پرچین یا حایل نیز استفاده می‌شود. اگر شرایط نگهداری این گیاه ایده‌آل باشد، درفصل بهار شروع به گلدهی می‌کند. گلهای آن به رنگ سفید است که ظاهر و عطری مشابه به شکوفه‌های درخت پرتقال دارد. پیتسپروم به کندی رشد می‌کند و معمولا ارتفاع آن حدود 50 الی 60 سانتی متر است اما در بعضی مواقع می‌تواند به ارتفاع چند متر هم برسد. این گیاه بومی چین و ژاپن می‌باشد. 

شرایط نگهداری درختچه پیتسپروم به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

پیتسپروم تا حدودی نسبت به خشکی خاک مقاوم است اما برای رشد بهتر، نیاز به آبیاری منظم دارد. البته توصیه می‌شود در فواصل بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک به طور کامل خشک شود زیرا زیاده روی در آبیاری و غرقابی شدن خاک موجب آسیب به ریشه‌ها خواهد شد.

نور☀️:

نیاز نوری این گیاه متوسط است به طوریکه جهت رشد مناسب باید در مکان سایه-آفتاب نگهداری شود. بهتر است این گیاه بصورت مستقیم در معرض تابش نور خورشید نباشد. 

دما🌡️:

این گیاه نسبت به سرما تا حدودی مقاومت دارد و می‌تواند تا دمای 5- درجه سانتی گراد را تحمل کند. اما بهترین شرایط دمایی برای نگهداری پیتسپروم بازه دمایی 15 الی 24 درجه سانتی گراد می‌باشد.

 

کلمات کلیدی:

پیتسپر‌وم- گیاه پیتسپروم- میخک ژاپنی- میخک هندی-  Pittosporum tobira- Japanese Pittosporum -     -Japanese cheesewood- Pittosporum توبيرا بيتوسبوروم- بيتوسبوروم