09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

آگاو لاله‌ای

آگاو لاله‌ای گونه‌ای از خانواده آگاو می‌باشد که به دلیل شباهتی که شکل و فُرم برگهایش به گل لاله دارد به این نام شناخته می‌شود. این گیاه بسیار مقاوم، دائمی و همیشه سبز است. آگاو لاله‌ای به دلیل برگهای پهن و بزرگی که دارد عموما بصورت تک درخت و به عنوان یک نقطه کانونی چشمگیر در فضای سبز کاشته می‌شود. برگهای کشیده و نوک تیز این گیاه که بین 60 الی 100 سانتی متر طول دارند دارای دو طیف رنگی سبز و ابلق می‌باشند. در واقع نوع سبز دارای برگهایی یکدست به رنگ سبز و نوع ابلق دارای برگهایی با مرکز سبز و حاشیه زرد رنگ می‌باشد.‌ از دیگر ویژگی‌های این گیاه می‌توان به گلدهی آن اشاره کرد. آگاو در طول عمر خود یکبار گل می‌دهد و بعد از آن گیاه از بین ‌می‌رود و یا به اصطلاح می‌میرد. 

شرایط نگهداری گیاه آگاو لاله‌ای به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

این گیاه در برابر خشکی و کمبود آب بسیار مقام است و نیاز به آبیاری زیاد ندارد. بهترین زمان برای آبیاری این‌ گیاه وقتی است که سطح بالایی خاک به عمق 2 الی 3 سانتی متر خشک شده باشد.

نور☀️:

آگاو لاله‌ای جهت رشد مناسب باید در محیطی با نور کامل یا سایه–آفتاب نگهداری شود؛ اما از کاشت آن در مکان‌های کاملا سایه خودداری کنید زیرا گیاه طراوت و شادابی خود را از دست می‌دهد.

 

دما🌡️:

از آنجایی که آگاو‌ لاله‌ای بومی مناطق گرمسیری می‌باشد، نسبت به گرما بسیار مقاوم است به طوریکه در گرمای زیاد نه تنها آسیب نمی‌بیند بلکه رشد و شادابی بیشتری خواهد داشت. اما این گیاه نسبت به سرما و یخبندان تحمل زیادی ندارد و بهتر است در فصول سرد سال از آن در برابر سرمای شدید محافظت شود.

 

کلمات کلیدی:

آگاو لاله‌ای- آگاو لاله‌ای سبز- آگاو لاله‌ای ابلق- Variegated Fox Tail Agave- Agave attenuata

Agave attenuata Variegata- أجاف أتنيواتا