09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

آبلیا

آبلیا درختچه‌ای زینتی و همیشه سبز است که با نام «یاس سلطنتی» نیز شناخته می‌شود. برگهای آبلیا به شکل بیضی و نوک تیز می‌باشد که در طول سال به چند رنگ از جمله سبز، زرد، نارنجی، قرمز یا برنزی تغییر رنگ‌ می‌دهند. همچنین این گیاه دارای گلهای معطر به رنگ صورتی روشن متمایل به سفید می‌باشد که در اوایل تابستان شکوفا می‌شوند و تا اواخر تابستان بر روی ساقه‌ها خودنمایی می‌کنند. گلهای آبلیا زنگوله‌ای شکل می‌باشند و بصورت آویز بر روی کاسبرگ‌های صورتی رنگی متصل هستند که این کاسبرگ تا مدتها بعد از ریزش گلها بر روی ساقه‌ها باقی می‌مانند.‌ شاخ و برگهای زیاد و متراکم، قامت متوسط و مقاومت بالا، این گیاه را به یکی از گزینه‌های مناسب برای ایجاد پرچین تبدیل کرده است. البته این گیاه به صورت تک بوته نیز در فضای سبز استفاده می‌شود. آبلیا رشد سریعی دارد اما رشد طولی چندانی ندارد و در بلندترین حالت می‌تواند تا ارتفاع 1 الی 2 متر رشد کند. 

شرایط نگهداری درختچه‌ آبلیا به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

آبلیا نسبت به خشکی بسیار مقاوم است به طوریکه گیاهان بالغ آن به راحتی می‌توانند‌ کم آبی را تحمل کنند. اما برا اینکه گیاهی شاداب با رشد عالی داشته باشید باید به طور منظم آبیاری را انجام دهید. همچنین توصیه می‌شود در فواصل بین دو آبیاری اجازه دهید خاک گیاه کاملا خشک شود.

نور☀️:

این گیاه برای رشد مناسب به محیطی با آفتاب کامل (حداقل 6 ساعت نور در روز ) نیاز دارد.

دما🌡️:

این گیاه نسبت به شرایط اقلیمی مختلف سازگار است و می‌تواند در اکثر شرایط آب ‌وهوایی دوام بیاورد. تنها توصیه‌ای که می‌شود این است که در معرض بادهای شور قرار نگیرد.

 

کلمات کلیدی:

آبلیا- درختچه آبلیا- یاس آبلیا- یاس سلطنتی- Abelia- ابيليا