09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

آیلکس

درختچه آیلکس از جمله درختان زینتی و همیشه سبز به شمار می‌آید که به دلیل داشتن برگهایی براق و دندانه‌دار با لبه‌هایی تیز، از جلوه خاصی برخوردار است. این درختچه دارای دو نوع سبز و ابلق می‌باشد که نوع سبز آن برگهایی یکدست به رنگ سبز تیره و نوع ابلق آن برگهایی با مرکز سبز تیره و حاشیه‌ای زردرنگ دارد. گلهای سفید و‌ معطر آیلکس در فصل بهار شکوفا می‌شوند اما از آنجایی که این گیاه دو پایه می‌باشد، گلهای نر و ماده آن بر پایه‌های مجزا می‌رویند. در صورتیکه درختان نر و ماده آیلکس در نزدیکی یکدیگر قرار داشته باشند و عمل گرده افشانی صورت بگیرد، گلهای ریز آن به میوه‌های قرمز و توپی شکل تبدیل می‌شوند که این میوه‌های ریز و سرخ رنگ یکی از جذابیت‌های اصلی درخت آیلکس در فصل پاییز به شمار می‌آیند. این درختچه رشد متوسطی دارد و می‌تواند تا 3 الی 15 متر ارتفاع بگیرد. اما معمولا این درخت را بصورت هرس شده و با سایز متوسط پرورش می‌دهند.

شرایط نگهداری درختچه آیلکس به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

این گیاه در برابر خشکی و کم آبی مقاوم است و به همین علت نیاز به آبیاری متوسط دارد.

نور☀️:

درختچه آیلکس برای رشد مطلوب و ایده‌آل باید در مکانی با آفتاب کامل کاشت و نگهداری شود. البته این درختچه در مکان‌های نیم سایه و سایه نیز می‌تواند به رشد خود ادامه دهد.

دما🌡️:

این درختچه تقریبا به شرایط مختلف آب‌وهوایی سازگار است و می‌تواند سرما و گرما را به خوبی تحمل کند. اما در کل مناطق معتدل و خنک را بیشتر می‌پسندد و در این مناطق می‌تواند رشد بهتری داشته باشد.

 

کلمات کلیدی:

آیلکس- درختچه آیلکس- آیلکس سبز- آیلکس ابلق-  English holly-holly- IlexIlex aquifolium- common holly- اليكس اكويفوليوم