09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

تاکسوس باگاتا

تاکسوس از دسته گیاهان زینتی، مقاوم و همیشه سبز می‌باشد. این درختچه انواع مختلفی دارد که یکی از معروف‌ترین آنها در بازار ایران «تاکسوس باگاتا» می‌باشد. تاکسوس باگاتا به دلیل داشتن چوب و میوه‌هایی به رنگ سرخ به نام «سرخدار» نیز شناخته می‌شود. این گیاه دارای برگهای سوزنی و نواری شکل به رنگ سبز تیره می‌باشد که بصورت فشرده و متراکم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این گیاه عموما رشدی عمودی دارد. سرعت رشد آن آهسته است اما در درازمدت می‌تواند تا ارتفاع 30 متر نیز برسد. تاکسوس باگاتا قابلیت هرس پذیری بالایی دارد و می‌توان آن را بصورت اشکال مختلف هرس کرد. همچنین این گیاه دارای دو پایه نر و ماده می‌باشد که پایه نر آن میوه‌هایی به رنگ قرمز و پایه ماده آن میوه‌هایی به رنگ زرد می‌دهند.

شرایط نگهداری درختچه تاکسوس باگاتا به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

این گیاه به آبیاری زیادی به خصوص در فصل تابستان نیاز دارد. البته لازم به ذکر است که میزان آبیاری این گیاه به محل کاشت آن بستگی دارد؛ زیرا اگر تاکسوس در باغچه کاشته شده باشد، در فصل تابستان تقریبا روزانه باید آبیاری شود. اما اگر در داخل گلدان نگهداری می‌شود باید اجازه دهید خاک در فاصله بین دو آبیاری کاملا خشک شود، سپس آبیاری را انجام دهید. 

نور☀️:

تاکسوس، گیاهی سایه دوست است و ترجیح می‌دهد در مکان سایه یا سایه آفتاب کاشته شود. البته نکته جالبی که درمورد تاکسوس وجود دارد این است که درصورتیکه این گیاه در باغچه پرورش یابد می‌تواند نور مستقيم آفتاب را تحمل کند اما اگر در گلدان نگهداری شود دربرابر آفتاب مستقیم دچار آسیب خواهد شد.

دما🌡️:

تاکسوس نسبت به سرما مقاومت بالایی دارد و می‌تواند تا دمای 25- درجه سانتی گراد را تحمل کند. همچنین اگر این گیاه در باغچه کاشته شود در برابر گرما نیز می‌تواند از خود مقاومت نشان دهد.

 

کلمات کلیدی:

تاکسوس- درختچه تاکسوس- گیاه تاکسوس- تاکسوس باگاتا- تاکسوس سرخدار Taxus - Taxus baccata- Taxaceae- طقسوس توتي- طقسوس أوروبي- الزَرْنَب