09113138529
info@zion-co.ir
ما را دنبال کنید :

جونی پروس

درختچه جونی پروس از خانواده سرو می‌باشد که به دلیل فرم زیبا و رنگهای جذابش، کاربردهای متنوعی دارد و در پروژه‌های فضای سبز به عنوان یک‌ گیاه زینتی لوکس استفاده می‌شود. این درختچه همیشه سبز است و انواع مختلفی دارد که از معروف‌ترین‌ آنها در بازار ایران می‌توان به نوع رونده، ایستاده و‌ پیوندی آن اشاره کرد. برگهای سوزنی‌ و نوک تیز این گیاه که بصورت نامنظم و پرپشت در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند دارای رنگهای مختلفی می‌باشند. سبز، سبز-آبی و سبز-طلایی سه رنگ متداول و زیبای درختچه جونی پروس هستند که رنگ سبز-طلایی آن که به رنگ مِش نیز معروف است از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد. در واقع جونی پروس مِش دارای برگهایی سبز رنگ است که بعضی از برگ‌های آن دارای تکه‌هایی به رنگ طلایی می‌باشد که جلوه خاص و جذابی را در این گیاه ایجاد می‌کند. سرعت رشد این درختچه، متوسط است و معمولا دارای ارتفاع متوسط رو به کوتاه می‌باشند.

شرایط نگهداری درختچه جونی پروس به شرح زیر است:

آبیاری🚿:

نیاز آبی این گیاه متوسط است و نسبتا در برابر خشکی مقاوم است اما مانند هر گیاه دیگری برای رشد مطلوب به آبیاری منظم نیاز دارد. البته بهتر است در فصل زمستان میزان آبیاری را کاهش دهید زیرا در این فصل رطوبت خاک می‌تواند به‌تنهایی نیاز گیاه به آب را تأمین کند.

نور☀️:

برای اینگه گیاهی شاداب و سلامت داشته باشید باید آن را در محیطی با آفتاب کامل نگهداری کنید.

دما🌡️:

درختچه جونی پروس‌ مقاومت و سازگاری بالایی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی دارد. مقاوم بودن در برابر سرما و خشکی هوا از بارزترین ویژگی‌های این گیاه هستند.

 

کلمات کلیدی:

جونی پروس- ژونی پروس- درختچه جونی پروس- جونی پروس مش- ژونی پروس مش- جونی پروس پیوندی- جونی پروس پایه دار- جونی پروس رونده- جونی پروس ایستاده- Juniperus chinensis- Stricta Variegata- Chinese Juniper- Juniperus Chinensis Variegata- العرعر الصيني